Sunday July 21st, 2024
Download SceneNow app
Copied

Amman’s Vortex to Host Fifth Edition of Open Air Festival June 30th

Expect 19 International and local artists spread across two stages in Vortex’s 5th edition of ‘Open Air Festival’.

Youssef Armanios

Amman’s Vortex to Host Fifth Edition of Open Air Festival June 30th

For the past five years Jordanian electronic music collective Vortex has been making strides in offering a safe dance-music space for artists and party goers in Jordan, curating local and international selectors across the spectrum of dance music.

Last October, they went all out celebrating their 5th anniversary, going on a mini-tour hosting eclectic parties across Amman, Cairo and Dubai. They’re back in their hometown now and kicking off the summer season with the fifth edition of their widely anticipated ‘Open Air Festival’, taking place Friday June 30th at Bisharat Golf Club.

This time they’re bringing a massive roster of 19 artists, many of whom from established labels such as  Munir Nader, Bakked and Denaila from Italy’s Outcast Torino, Maxime DB from France’s Airfunk Records as well as Nour Fahmy and Mira from Cairo’s YellowTape Records. They come coupled with some renowned local veterans including Etchar, Ameed and Rami HR, to name a few.

“This edition is set to be the largest one yet” says Vortex founder Amro Malhas. This year for the first time ‘Open Air Festival’ will have two stages. “We increased the number of international guests performing this year, so we felt like we owe it to our local scene to give all the artists a chance to perform at our largest high-profile event.”

According to Vortex head of PR Oun Jweinat, as the day progresses, the main stage will showcase a diverse range of music styles, taking the audience on a journey through gradually intensifying tempos and rugged sounds, whilst the other stage, dubbed ‘The Cave’, is dedicated to a more even-tempered yet distinctive listening experience.

Aside from the 15 hour-long line-up, party-goers can enjoy the different food and beverage stations, art installations and a chill-out area to unwind away from the crowds. There’s also a whole design market where local brands can showcase their different eccentric apparel, accessories, and art.

“Amman isn’t usually the first location that pops to mind when you think of festival destinations, but on the contrary as the scene is vibrant and on the rise. We want to re-introduce Amman’s image on the map” said Malhas.

For more information about the festival, visit Vortex’s official website by clicking here.

على مدى خمسة أعوام، قطعت مجموعة فورتيكس، المُنظِّمة لمهرجانات الموسيقى الإلكترونية في الأردن، أشواطًا طويلة في توفير مساحة آمنة للفنانين ومرتادي الحفلات في الأردن للاستمتاع بالعروض الموسيقية الساحرة والرقص ضمن أجواء نابضة بالحياة بحضور مجموعة من الفنانين العالميين والمحليين عبر طيف متنوع من العروض الموسيقية الراقصة.

وفي أكتوبر الماضي، احتفلت مجموعة فورتيكس بالذكرى السنوية الخامسة لتأسيسها من خلال القيام بجولة مصغرة استضافت خلالها حفلات الموسيقى الإلكترونية في مختلف أنحاء عمّان والقاهرة ودبي. واليوم، ينطلق موسم الصيف مع النسخة الخامسة من "مهرجان الهواء الطلق"، وهو الحدث الذي طال انتظاره والذي سيُقام في يوم الجمعة الموافق 30 يونيو في نادي البشارات للجولف.

ويستضيف المهرجان هذا العام ما مجموعه 19 فنانًا من شركات مرموقة نذكر منهم على سبيل المثال لا الحصر "منير نادر، باكد و دانييلا" من شركة آوتكاست تورينو في إيطاليا، و"ماكسيم دي بي" من تسجيلات إيرفانك الفرنسية، و"نور فهمي" و"ميرا" من يالو تيب ريكوردز في القاهرة. وينضم إلى هؤلاء مجموعة من الفنانين المخضرمين بمن فيهم "اتشار، عميد و رامي اتش ار" و"ريش" وغيرهم الكثير.

ولدى تعليقه عن هذه النسخة من المهرجان، قال عمرو ملحس، مؤسس مجموعة فورتيكس: "ستكون نسخة المهرجان لهذا العام النسخة الأكبر حتى الآن". ولأول مرة سيتضمن المهرجان مسرحين في الهواء الطلق. وأضاف السيد ملحس: "لقد زدنا عدد الفنانين العالميين هذا العام، وشعرنا بأنه من واجبنا تجاه المشهد الفني المحلي أن نمنح الفنانين المحليين فرصة لتقديم عروضهم في هذا الحدث الأكبر والأهم".

ووفقًا لرئيس العلاقات العامة لفورتيكس عون چوينات، ستبدأ العروض على المسرح الرئيسي حيث الأجواء الاستثنائية المفعمة بالموسيقى السريعة والقوية، في حين يُخصص المسرح الآخر "الكهف" لمنح الحضور تجربة استماع أكثر هدوءًا وأريحية.

وإلى جانب العروض الطويلة الممتدة لنحو 15 ساعة، بإمكان زوار  الحفلات المعتادين الاستمتاع بتشكيلة متنوعة من الأطعمة والمشروبات، إضافةً إلى بعض التركيبات الفنية، أو يمكنهم الاسترخاء في منطقة الاستراحة بعيدًا عن الزحام. يحتضن المهرجان أيضًا سوقًا كاملاً للتصميم، حيث تعرض الماركات المحلية منتجاتها المختلفة من الألبسة والإكسسوارات والأعمال الفنية المميزة.

وأضاف السيد ملحس: "قد لا تكون عمّان الوجهة الأولى التي تخطر بالبال عند التفكير بأماكن مناسبة لإقامة المهرجانات، ولكن على العكس من ذلك، فإن المشهد هنا في تطور مستمر مليئ بالحيوية والحماس. ما نريده هو أن نُعيد تقديم العاصمة عمّان كوجهة مفضلة على الخريطة".

لمزيد من المعلومات عن المهرجان، يرجى زيارة الموقع الرسمي بالنقر هنا

×